عرفان طهماسبی مسلط تر از اجراهای نخست

عرفان طهماسبی مسلط تر از اجراهای نخست

پیلانو: عرفان طهماسبی که در ادامه تور کنسرتهای خود بار دیگر به صحنه اسپیناس پالاس آمد، این دفعه، اجرائی مسلط تر و با تجهیزات بیش از اولین اجراهای نخست خودرا به مخاطبان ارائه داد.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، عرفان طهماسبی خواننده ای از جنوب کشور که توانست با ترانه سرایی و آهنگسازی در برنامه «عصر جدید» پا به عرصه اجرا بگذارد، در ادامه تور کنسرتهای خود، بار دیگر به صحنه آمد.
طهماسبی فعالیت خودرا از رشته تئاتر و شاهنامه خوانیش شروع کرد و اجراهای پراکنده موسیقی، وی را به سوی حضور در برنامه «عصر جدید» کشاند و بعد از آن با دریافت رای نجات امین حیایی به مراحل پایانی راه پیدا کرد که همین مسیر سبب شد تا به سرعت در حوزه موسیقی پاپ، به شهرت خوبی نائل شود.
برای اولین بار بلیت فروشی این خواننده، در ایام پایانی خردادماه، برای دو شب شروع شد که طی آن، تمام بلیت ها با سرعتی بالا به فروش رسید. به این علت اجرای این خواننده جنوبی در ایام اول تیرماه و قبل از شروع ماه محرم، بارها تمدید گردید.
طهماسبی بعد از ماه محرم و صفر با شروع دور تازه اجرای خوانندگان پاپ، تور جدیدی از کنسرتهای خودرا در سراسر کشور شروع کرد و اجراهایی متوالی را در شهرهایی چون اصفهان، ارومیه، تبریز، زنجان و برخی شهرهای دیگر تجربه نمود که هر بار با سالن هایی مملو از جمعیت رو به رو شد.

این در صورتی است که طهماسبی در روزهای آخر مهرماه بار دیگر اجراهای خودرا در سالن مدرن اسپیناس پالاس تهران شروع کرد اما این دفعه مسلط تر، مجهزتر و هماهنگ تر از اجراهای اولیه به صحنه آمد و همانطور که خود نیز در میانه اجرا اعلام نمود با بازتنظیم ترانه ها، متفاوت تر از قبل اجرا کرد. البته تجهیزات خوب سالن نیز نقش به سزایی در این اجرای متفاوت داشت.
مقایسه کنسرتهای ماه های پیش با اجراهای فعلی نشان میدهد عرفان طهماسبی با بازتنظیم موسیقی ترانه های قدیمی خود تلاش نموده تا به احترام مخاطب، ارائه جدیدی به علاقه مندان خود داشته باشد.
از سوی دیگر، هماهنگی بیشتر در نورپردازی و هماهنگی نور با حرکات این خواننده جذابیت بیشتری را به وجود آورده بود که می توان گفت از اجراهای نخستین، بیشتر و بهتر به چشم می آمد و همین طور این خواننده جوان با اعتماد به نفس بیشتری بر صحنه حاضر شد و با تسلط بالایی اهتمام بر مدیریت صحنه و مخاطبان داشت.

همچنین تصاویری که بر نمایشگرهای سالن نقش می بست، هماهنگ با هر ترانه و موسیقی بود که می توانست همراهی بیشتری را از طرف مخاطبان به همراه داشته باشد و آلات موسیقی جدیدی نیز به اجراها اضافه شده بود که شاید نام آنها را ندانیم یا فقط بصورت سنتی در مناطق جنوب دیده شود اما استفاده مناسب و درست از آن می تواند افراد بیشتری را با آنها آشنا کند.
یکی از این ابزار، دایره ای همانند یک داریه بسته بود که با چرخاندن آن، صدای موج دریا تداعی می شد که به ترانه آخر این خواننده به زبان محلی جذابیت دوچندان بخشیده بود.
همانند اجراهای پیشین در شروع کنسرت، کدی بر صفحه نشان داده شد که اسکن آن، اطلاعات کاملی از خواننده، گروه موسیقی، ترتیب اجرای ترانه ها و زمان اجرا در اختیار مخاطبان قرار می داد که در بین اجرای هر ترانه، بار دیگر بر نمایشگرها دیده می شد.
کنسرت با روایت کوتاهی از عرفان طهماسبی شروع شد که حکایت از رویاهای کودکی وی داشت، در صورتیکه از همان زمان، آرزوی حضور بر صحنه را داشته و برای تحقق آن کوشش های بسیار کرده است.
طهماسبی داستان خودرا اینگونه تعریف می کند: وقتی بچه بودم، می رفتم حموم و دسته تی رو می گرفتم و به عنوان میکروفون ازش استفاده می کردم و صدای دوش را هم همراهی مخاطبان با خودم فرض می کردم و هیچ گاه از این آرزو دست نکشیدم.

در ادامه نیز ویدئو های کوتاهی از کودکی وی نمایش داده شد که با همان لهجه شیرین جنوبی به مخاطبانی که به کنسرت آمده اند و هموطنان ایرانی، سلام می کند و می گوید: «می خواهم چند آهنگی برای شما بخونم و از این که اومدید، ممنونم» که در همان شروع برنامه شور و هیجان بسیاری را ایجاد کرد و طهماسبی با ترتیب جدیدی از ترانه های خود پا به صحنه گذاشت.
این خواننده پاپ برای اجرای ترانه «گلم گلم» از ترانه های تولید شده خودش که برای نخستین بار بر صحنه «عصر جدید» اجرا کرده بود با همان گیتار سنتی که نمادهایی از هنر دست مردم جنوب کشور بر آن نقش بسته، به صحنه آمد و بعد از تعظیمی به مخاطبان، اجرای خودرا شروع کرد.
پس از آن، ترانه «کجایی» که تمام ساخت آنرا برعهده داشته را نیز همراه با زمزمه حاضران اجرا کرد؛ سپس «نجلا» که مربوط به تیتراژ پایانی یکی از سریال های تلویزیونی در سالهای قبل بود و موسیقی آن شور و هیجان بسیاری را در سالن ایجاد کرد را برای طرفدارانش خواند.
«تردید» ترانه بعدی بود که به زبان محلی اجرا شد و بعد از آن «خداحافظ» با همراهی و همصدایی مردم اجرا شد که قسمتی از این قطعه بدون موسیقی بود و خواندن آن به حاضران واگذار شد.

طهماسبی «ماه مو» و «بی من» را به عنوان ترانه های بعدی انتخاب نموده بود تا ترانه های محلی و به زبان جنوبی نیز از همراهی مردم بی نصیب نماند؛ قطعه بعدی نیز «چه کنم با تو» بود. بعد از این اجرا، «دلگیر» که بتازگی به عنوان اثر جدید منتشر و به فهرست اجراهای این روزهای عرفان طهماسبی اضافه شده است، شروع شد و همچنان که خواننده و تعدادی از نوازندگان بر روی صندلی ها نشسته بودند، برای مخاطبان اجرا شد و بعد از آن نیز «وای اگر» همراهی مردم را بدنبال داشت.
«گلوبند» تنها ترانه شاد و بندری عرفان طهماسبی، انتخاب بعدی اجرا بود که حاضران سالن را دعوت به هیجان می کرد بطوریکه کل سالن با تمام وجود، متن را همراهی کرده و با شادی آنرا فریاد می زدند و در آخر نیز «دوباره، دوباره» برای اجرای دوباره در سالن طنین انداز شد.
از دیگر ترانه های مشهور عرفان طهماسبی «پرسه» و «تو» است که در ادامه اجرای «گلوبند» هیجان و همراهی را در سالن نگه می داشت و این دفعه «مترسک» از دیگر ترانه های محلی این خواننده به عنوان پایان بخش اجراها بود.
«گلوبند» نیز یکبار دیگر به سبب درخواست مخاطبان اجرا شد و بعد از آن با تشکر از طرف خواننده، کنسرت به انتها رسید اما این هیجان در مسیرهای منتهی به پارکینگ ادامه داشت و با تکرار ریتم موسیقی تنها ترانه شاد طهماسبی، شور جدیدی را در فضای آزاد اسپیناس پالاس ایجاد کرد.
کنسرت های طهماسبی توسط شرکت آوای هنر با مدیریت محمد جلیل پور برگزار می گردد.