در گفت وگو با پیلانو؛ امیرحسین سمیعی: آمار کنسرت ها به 4500 رسید

در گفت وگو با پیلانو؛ امیرحسین سمیعی: آمار کنسرت ها به 4500 رسید

پیلانو: هفته گذشته بود که گزارشی از عملکرد دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر گردید که شامل آمارهای مربوط به دفتر موسیقی طی سه سال قبل بود. بررسی این آمار نشان میدهد که دفتر موسیقی با آمارهایی نظیر 4500 نوبت اجرای کنسرت و حتی برنامه ریزی پروژه جدیدی به نام «چهار فصل موسیقی ایران»، دوران باثباتی را در سالهای قبل پشت سرگذاشته است.
امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا، درباره ی گزارش عملکرد سه ساله ای که از دفتر موسیقی پخش شده، می گوید: در هفته های گذشته تعدادی از هنرمندان از ما خواستند تا گزارشی از عملکرد دفتر موسیقی منتشر نماییم. بیشتر کسانی که این انتظار را از ما داشتند، موزیسین هایی بودند که فعالیت مستمر در حوزه موسیقی دارند و حتی تعدادی از هنرمندان مستقل هم می خواستند عملکرد دفتر موسیقی را مورد ارزیابی قرار دهند.
او ادامه می دهد: ما تصمیم گرفتیم تا گزارش عملکرد سه سال قبل را منتشر نماییم. همانطور که می دانید من حدود ۹ ماه است که در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارم و قبل از من برادر عزیزم محمد الهیاری این مسئولیت را برعهده داشت.
سمیعی می گوید: شما اگر آمارها را بررسی کنید، متوجه می شوید که دفتر موسیقی در دوران آقای الهیاری هم بسیار شکوفا بود و رضایت اهالی موسیقی از مدیریت ایشان در سطح بالایی قرار داشت. در گواه این ادعا همین بس که هر زمان زمزمه جابه جاییِ آقای الهیاری از دفتر موسیقی به گوش رسید، اهالی موسیقی حمایت ویژه ای از او داشتند.
مدیرکل دفتر موسیقی می گوید: برخی می گفتند که ما فقط باید گزارش عملکرد همین ۹ ماه گذشته را منتشر نماییم، اما دور از انصاف بود که عملکرد آقای الهیاری را نادیده بگیریم. سال قبل که ۹ ماه از مدیریت دفتر موسیقی در اختیار آقای الهیاری بود و سه ماهه پایان سال را هم من در خدمت اهالی موسیقی بودم؛ آمار اجراهای صحنه ای به ۴۵۰۰ اجرا رسید که در نوع خودش رکورد مهمی است.
سمیعی تاکید می کند: خوشبختانه آمارها اثبات می کند که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالهای قبل، با وجود این که بودجه لازم را در اختیار نداشته، توانسته است فضای موسیقی را به سمت روزهای بهتری سوق دهد.

او درباره ی برنامه هایی که برای دفتر موسیقی در نظر دارد، می گوید: همه تلاش من این است که بتوانم چند موضوع مهم را در حوزه موسیقی پیش ببرم؛ نخست آنکه مساله کپی رایت را دنبال نماییم و بتوانیم از راه دیده شدن آثار اهالی موسیقی در فضای وب و رسانه های اجتماعی، برای اهالی موسیقی درآمد ایجاد نماییم.
سمیعی ادامه می دهد: مساله مهم دیگر، برگزاری جشنواره هاست. جشنواره مهمی مانند جشنواره موسیقی فجر باید هرساله به سمت شکوفایی بیشتر برود تا به جایگاه واقعی خودش در حوزه بین المللی برسد. برای این دوره از جشنواره موسیقی فجر هم برنامه های مدونی داریم.
مدیرکل دفتر موسیقی تاکید می کند: برای جشنواره موسیقی نواحی هم برنامه های زیادی داریم و امیدواریم که بتوانیم امسال دوره ای موفق همراه با تغییرات مثبت را در جشنواره داشته باشیم.
او در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای پشتیبانی از اهالی موسیقی ایرانی دارید، می گوید: ما برای ایجاد جریانی حرفه ای و سیال در حوزه موسیقی ایران، نواحی و کلاسیک؛ پروژه «چهار فصل موسیقی ایران» را تعریف کرده ایم که در ۶ ماهه دوم سال جاری فعالیتش را شروع می کند و اجراهای مختلفی را در سالن های کوچه به صحنه می برد.

منبع: