بازگشت خواننده صاحب سبک علیرضا عصار کنسرت می دهد

بازگشت خواننده صاحب سبک علیرضا عصار کنسرت می دهد

پیلانو: «علیرضا عصار» مقرر است بعد از 839 روز دوری از صحنه، از 19 مهرماه به اجرای برنامه بپردازد. یک خبر خوب برای هواداران این خواننده تا یکی از تاثیرگذارترین خوانندگان نسل طلایی دهه 70 کشور را با رپرتواری متفاوت و ارکستری قدرتمند، باردیگر روی سن اجرا ببینند.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، از ۳ تیر ۱۴۰۱ که آخرین کنسرت علیرضا عصار در تهران به روی صحنه رفت تا ۱۹ آبان ۱۴۰۳ که تازه ترین دور کنسرتهای این خواننده شروع می شود، ۸۳۹ روز می گذرد. در طول این مدت، عصار چندین تک آهنگ منتشر نمود و در تجربه ای متفاوت، اجرای برنامه کنسرتینو را بر عهده گرفت که در ۶ قسمتی که تا حالا پخش شده، توانسته با اقبال بالایی مواجه شود.
برگزاری کنسرت علیرضا عصار طی ۲ شب، خبر بسیارخوبی است که در بین هیاهوی خوانندگان پاپ که طی ۱۰ ماه سال، ده ها سانس کنسرت را تجربه می کنند، یک اتفاق مهم بشمار می رود.
مهم از این نظر که عصار تقریباً به تنها خواننده دهه ۷۰ تبدیل گشته که حضور فعالی در مارکت این سالهای موسیقی کشور دارد. هم می خواند، هم برنامه اجرا می کند و هم با ارکستر بزرگ خود به روی صحنه می رود. در کنسرت پیش رو نیز عصار در نظر دارد تا تور کنسرتهای خودرا از تهران کلید بزند و به شهرهای دیگر برود. طرفداران این خواننده به خاطر دارند که عصار همیشه عرق ویژه ای نسبت به کنسرتهای پائیزه خود داشته و این دفعه نیز با مرتفع شدن مشکلات، تور کنسرتهای جدید خودرا از اول پائیز و از تهران کلید می زند.
تور کنسرتی که با رپرتواری متفاوت به نسبت دیگر کنسرتهای این خواننده برگزار می شود و نوازندگان نیز مانند همیشه و طبق وسواس خوب عصار، از بالاترین های حوزه خود خواهند بود.

اینکه نماینده نسل طلایی موسیقی پاپ بعد از انقلاب کشور، حالا درصدد تمرین برای دور جدیدی از کارهای خود است، فارغ از آنکه یک خبر خوب شمرده می شود بلکه خاطرات خوشایند دیگری را نیز برای ما زنده می کند. نخستین آلبوم رسمی عصار یعنی کوچ عاشقانه با استقبال خیره کننده مخاطبان مواجه گردید و بالاتر از ۱ میلیون نسخه فروخت. آماری که عصار را به عنوان پرطرفدارترین خواننده نیمه دوم دهه ۷۰ بیان کرد.
در سال ۸۲، عصار، بزرگ ترین اتفاق در عرصه کنسرت موسیقی پاپ تاریخ کشور را رقم زد. برگزاری ۲۴ سانس کنسرت طی ۱۲ شب متوالی در برج میلاد. طی این کنسرت، ۱۱۰ نفر در قالب ارکستراسیون به روی صحنه رفتند و توانستند جمعیت قابل توجهی از مخاطب را به برج میلاد بکشانند. رکورد خیره کننده ای که تا امروز، هیچ خواننده حوزه پاپ نتوانست به حوالی آن نزدیک شود.
البته که عصار، کلکسیونی از اولین ها است. او، اولین خواننده پاپ داخل کشور است که در اجراهایش، میکروفن را به سمت مردم گرفت تا آنها، بخشهایی از کار را بخوانند. او اولین خواننده پاپ داخل کشور بود که از همان ابتدا، راجع به مسائل روز کشور، با مردم صادقانه سخن گفت و هیچگاه تحت تاثیر هیجان صحنه قرار نگرفت، او اولین خواننده موسیقی پاپ داخل کشور است که در همان دهه ۷۰ برایش دعوتنامه آمد تا به آمریکا برود و فعالیت هایش را در آنجا دنبال کند و…
هنوز بلیت فروشی تازه ترین کنسرت این خواننده شروع نشده است اما قدرمسلم آنکه عصار در این سال ها توانسته با انتشار آهنگ و حضور در برنامه هایی چون بندبازی و کنسرتینو، هنرش را برای نسل های جدیدی که آشنایی چندانی با موسیقی پاپ دهه ۷۰ ندارند، معرفی کرده و آثارش را به آنها بشناساند. بدین سبب باید منتظر یک استقبال خوب از دور جدید کنسرتهای او باشیم؛ دور جدیدی که اساسا مخاطبانی از نسل های مختلف را به خود خواهد دید و این یعنی آنکه خواننده صاحب سبک موسیقی پاپ بعد از انقلاب، همچنان در دور فعالیت حرفه ای و مارکت رقابتی روز باقی خواهد ماند.

منبع: