در قالب یك آلبوم انجام می شود؛ شروع همکاری یک ترانه سرا با خواننده جدید

در قالب یك آلبوم انجام می شود؛ شروع همکاری یک ترانه سرا با خواننده جدید

پیلانو: یکی از آهنگسازان و ترانه سرایان کشورمان در تشریح تازه ترین کارهای خود از همکاری با یک خواننده برای انتشار نخستین آلبوم رسمی خود در پروسه تولید و عرضه آثار موسیقایی آگاهی داد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، پوریا متابعان آهنگساز و ترانه سرا که از سال ۱۳۸۵ مجموعه کارهایی را در قالب آهنگساز، تنظیم کننده و ترانه سرا با هنرمندان مختلف موسیقی کشورمان آغاز نموده است، در تشریح تازه ترین کارهای جدیدش توضیح داد: هم اکنون مشغول ساخت نخستین آلبوم رسمی هادی حاجیلو با همکاری مجموعه «آوای هنر» هستم که به زودی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. این آلبوم فضای پاپ – سنتی دارد و در تلاش هستیم که بتوانیم هر چه زودتر برای اجراهای زنده آماده شویم، آهنگسازی تمامی قطعات هم به عهده من بوده است. ضمن این که در ادامه کارهای اجرائی دیگر، آلبوم تلفیقی در دست تولید دارم که مقرر است در قالبی متفاوت بصورت دیجیتال آماده انتشار شود.
وی که سابقه همکاری با هنرمندانی چون بابک جهانبخش، پویا نیک پور، مهدی مقدم، کامران عطا، سعید عرب، ناصر زینعلی را در کارنامه کارهای موسیقایی خود به ثبت رسانده است با اشاره به جریان نوین عرصه شعر و ترانه اظهار داشت: من هم بر این باورم ترانه امروز تا حد زیادی به تکرار رسیده و نیاز به تغییر اساسی در این مقطع زمانی داریم. از سویی دیگر دایره واژگان محدود مورد قبول در ترانه، مخاطب را با اشعار کمی سنگین تر و حتی شعر کلاسیک ما بیگانه کرده است. این موج، حتی ترانه با زبان میانه را هم درگیر و آنرا تا حد زیادی ساده سازی کرده است. در صورتیکه ما می توانیم از تصاویر بدیع تر در هر نوع ترانه استفاده نمائیم و مخاطب را باردیگر با تصاویر شاعرانه آشتی دهیم.

این شاعر و ترانه سرا در ادامه صحبت های خود با تأکید بر این که استفاده از اشعار کلاسیک می تواند تاثیر مثبتی در راه ترانه سرایی امروز داشته باشد، اظهار داشت: استفاده از اشعار کلاسیک در کنار موسیقی مدرن موجب می شود نسل نو که بیشترین مخاطب موسیقی هستند، ارتباط عمیق تری با اشعار کلاسیک برقرار کنند. ما وامدار ادبیات کهن این سرزمین هستیم و باید دراین زمینه کوشش های بیشتری صورت گیرد. در کنار استفاده از سازهای اصیل ایرانی در موسیقی مدرن و تلفیق آنها با موسیقی روز، اشعار کلاسیک نیز می توانند تاثیر مثبت داشته باشند.
متابعان در بخش پایانی صحبت هایش درباره ی نوع ارتباط بین خواننده و ترانه سرا توضیح داد: فرمول خاصی برای این مسیر وجود ندارد. هر کس می تواند قسمتی از تجربیات شخصی خودرا در اختیار دیگران بگذارد. به عقیده من کار باید پله پله صورت گیرد. این به مفهوم آنست که ابتدا با افراد کمتر شناخته شده چه از نظر خوانندگی و چه آهنگسازی ارتباط بگیرند. اگر آثارشان خوب باشد به مرور اتفاقاتی که منجر به پیشرفت شود برای آنها رقم خواهد خورد. سنگ بزرگ جلوی راه بسیاری از کسانی که تازه آغاز نموده اند این است که فکر می کنند اگر فلان خواننده مطرح یک کار ما را بخواند مسیر را طی کرده اند اما به این شکل نیست. این مسیر باید قدم به قدم با کسب تجربه و ارتباطات ساخته شود.

منبع: