رونمایی از نماهنگ بابارضا ۲ ؛ قصه دشواری های یک پروژه که به نام امام رضا (ع) آسان شد

رونمایی از نماهنگ بابارضا ۲ ؛ قصه دشواری های یک پروژه که به نام امام رضا (ع) آسان شد

به گزارش پیلانو، کارگردان نماهنگ بابارضا ۲ همزمان با انتشار رسمی این اثر تصویری موسیقایی در آستانه میلاد حضرت رضا (ع)، توضیحاتی در رابطه با روند تولید این پروژه که ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است، عرضه داد.
دریافت 29 MB
به گزارش خبرنگارمهر، «بابارضا ۲» عنوان نماهنگی با صدای روح الله رحیمیان، همراهی گروه سرود احسان و گروه سرود فُطرس قم است که اخیرا پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
سیدصادق رمضانیان شاعر، احسان جوادی آهنگساز و خواننده و حسین شهرابی کارگردانی این نماهنگ را که در مرکز موسیقی مأوا با همکاری مرکز ارتباطات رسانه ای آستان قدس رضوی ساخته شده به عهده دارند.
حسین شهرابی کارگردان نماهنگ «بابارضا ۲» در رابطه با علت ساخت این نماهنگ بعد از «بابارضا ۱» بیان نمود: از همان زمان که «بابارضا ۱» ساخته شد اقبال زیادی نسبت به این کار وجود داشت که ما شاهد بازخوردهای مثبت بسیاری هم بودیم. کما این که در استان هایی که پویش های مختلف داشتیم، بچه هایی که سرود را حفظ کردند پرشمار بودند مخصوصاً پویش استان یزد پارسال که ویدئوی خوبی از آن ساخته و سبب جلب توجه و نظر استانهای دیگر هم شد، یکی از مثال های اقبال نماهنگ از «بابارضا» بود.
وی در مورد علت اقبال از این نماهنگ خاطرنشان کرد: من در تولید «بابارضا ۱» سهم نداشتم اما در مورد «بابارضا ۲» آنچه که بیشتر از همه برای مردم جذاب بود حالت صحبت عامیانه اثر با امام رضا (ع) و این بود که ایشان را نه امام که «بابارضا» صدا می کند؛ با این شیوه گفتار، بچه ها بهتر ارتباط گرفته، شعر را حفظ و توانستند آنرا در مدرسه ها و دیگر جاها بخوانند. بچه ها شعر را با ذوق و احساس می خوانند و نظرات زیادی در این زمان داشتیم که «بابارضا ۲» خیلی خوب است چون که بچه ها به سرعت با آن ارتباط گرفته اند و آنرا حفظ می کنند.
شهرابی در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد دختران در این نماهنگ بیشتر از پسران است و آیا هدفی در این کار وجود داشته است؟ اظهار داشت: در تولید این اثر هم هنرمند دختر و هم هنرمند پسر داشتیم. اتفاقاً این پرسش را از من پرسیدند که چرا دخترها بیشترند و جواب من این بود که ما پسر هم داشتیم و برابر با دختران هم داشتیم اما در تدوین غالباً تصاویر دختران بیشتر شد چون که حس دخترانه کار قشنگ تر بود؛ حس چشمان و بیان دختران کوچک احساس بهتری را منتقل می کرد و تفاوت رنگ لباس هایی که برای آنها انتخاب شده بود، جذابیت بصری بیشتری داشت. البته که دختران بامزه تر می خوانند و طبیعی است که در این گونه آثار از این خصوصیت بیشتر استفاده گردد.
این کارگردان در رابطه با انتخاب روح الله رحیمیان بعنوان خواننده این اثر بیان نمود: تجربه موفق «بابارضا ۱» سبب شد که از همان ابتدا که تصمیم به ساخت «بابارضا ۲» گرفتیم بخواهیم که آقای رحیمیان این سرود را بخواند و سیدصادق رمضانی شعر را برای ما بنویسد.
وی در توضیح سختی های تولید این اثر اظهار نمود: حساسیت ها در پیش تولید و دکوپاژ باعث شد که پلان های مختلفی که برگزیده بودیم را حذف کنیم؛ ضمن اینکه اتفاقات حرم، مجوزها و سخت گیری ها و زمان تولید اثر همگی فشاری را به ما وارد می کرد اما آن چه در نهایت رقم خورد و مقبول افتاد لطف امام رضا (ع) بود. توضیح دیگر این که ما با پیش تولید یک هفته کامل درگیر ساخت بودیم. همه بچه ها مشهدی بودند؛ یک روز کامل سرود را با تک تک بچه ها تمرین کردیم و آنهایی را که زودتر یاد گرفتند و توانستم ارتباط بهتری با آنها بگیرم انتخاب کردم.
شهرابی خاطرنشان کرد: «بابارضا ۲» تجربه اول کارگردانی ام بود و در پیش تولید با انگیزه و اشتیاق بسیاری جلو رفتم تا به تولید رسیدم اما وقتی روز اول وارد حرم شدیم فهمیدم چه حجم کاری مفصلی دارم. ما هشت بامداد در حرم حاضر شدیم و پلان ها را چیده بودیم و منتظر بودیم کار را انجام دهیم اما دیدم بچه ها خواب آلود هستند. ذهنیت من این بود که هر یک ساعت یک پلان بگیرم اما با تأخیر زیادی مواجه شدم و چند ساعت گذشت تا توانستم یک پلان بگیرم. به علت سن کم بچه ها، ارتباطی که باید با دوربین می گرفتند و ارتباطی که من باید با آنها می گرفتم کار ما چالش زمان بری داشت.
این هنرمند در انتها اظهار داشت: از همان زمان که کارگردانی کار را به من سپردند چون کار برای امام رضا (ع) بود انرژی مثبت ایشان با ما همراه شد؛ شیرین ترین لحظه تولید این اثر برای من زمان ورود به حرم و مدد امام رضا (ع) بود که در نهایت منجر گردید که کار مقبول بیفتد. این تازه شروع کار است چون که تا ولادت ایشان زمان بسیاری داریم.

منبع: