در نشست خبری دوسالانه طراحان بسته بندی عنوان شد تولیدکنندگان می دانند باید بسته مرغوب در اختیار مصرف کننده بگذارند

در نشست خبری دوسالانه طراحان بسته بندی عنوان شد تولیدکنندگان می دانند باید بسته مرغوب در اختیار مصرف کننده بگذارند

پیلانو: نشست خبری سومین دوسالانه طراحان بسته بندی ایران بامداد دوشنبه، ۲۵ آذر ماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران اجرا شد.
به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی دوسالانه، در ابتدا ایمان آل مظفر، دبیر دوسالانه اظهار داشت: ما در این مدت و در چنین شرایطی که هر کدام به نحوی درگیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستیم از خود پرسیدیم که آیا نباید دو سالانه را برگزار کنیم؟ اما چند مسئله ما را وادار کرد که نه تنها این دوسالانه را برگزار نماییم بلکه به شکل پرشورتری وارد فرآیند برگزاری آن شویم و با قدرت تر پیش برویم. ما این باور را داشتیم که در شرایط دشوار است که باید کار خودرا توسعه ببخشیم و برای کشور، برای نسل آینده تلاش نماییم.
آل مظفر سپس اظهار نمود: در شرایطی که کالای خارجی کمتر وارد کشور می شود، تولیدکنندگان ما در یک رقابتی قرار گرفته اند تا بتوانند کالاهای باکیفیت تری را عرضه کنند و جایگزین خوبی باشند برای مصرف کننده ایرانی. تولیدکنندگان ما به سویی حرکت کرده اند که می دانند باید بسته ای مرغوب در اختیار مصرف کننده خود بگذارند.
آل مظفر اظهار داشت: بحث بعدی ما برای برگزاری این دو سالانه سازندگی و پشتیبانی از نیروی جوان است. ما فکر کردیم تا چه زمانی می خواهیم از تعداد خاصی طراح استفاده نمائیم و استعدادهای جوان کی و کجا پس می خواهند دیده شوند. ما در دوسالانه امسال بر روی این بحث تمرکز کردیم و به دنبال ایده ها، خلاقیت تجربی و کارهای جدید باشیم.
وی اشاره کرد: خوشبختانه وقتی کتاب های دوسالانه را مرور می نماییم متوجه آن هستیم که هم کیفیت طراحان رشد کرده و هم تولیدکنندگان توجه بیشتری به بسته بندی دارند. ما در این راه با پتانسیل های شخصی پیش می رویم و خوشبختانه سازمان های خصوصی فراوانی هستند که ما را حمایت کردند. این حمایت منجر به آن شد که ما بتوانیم فراخوانمان را به شکل وسیع تر حتی بر روی بیلبوردهای شهری هم نمایان نماییم.
مدیر وب سایت بسته ها اظهار داشت: ما در شورای سیاست گذاری امسال چند رویکرد خاص برای دو سالانه انتخاب کردیم. یک توجه کردن به محیط زیست بود و دیگری بحث ایده ها و خلاقیت تجربی که مختص به تهران هم نبود و ما خوشبختانه توانستیم آثاری را از سراسر ایران در اختیار داشته باشیم.
آل مظفر بیان کرد: این مسائل فقط مختص به طراح و تولیدکننده نیست بلکه ما همه با هم در تلاش هستیم تا کالای ایرانی یک پله بالاتر برود و ما تغییر محسوس در این عرصه را احساس می نماییم.
در ادامه نشست متین میرزایی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات دوسالانه درباره چگونگی برگزاری دوسالانه اطلاعاتی را بیان و اشاره کرد: بخش زیادی از آثار در جشنواره امسال از دیگر شهرها به دست ما رسید و این اتفاق خوشایند بود چونکه ما از ابتدا تصمیم داشتیم این رویداد منحصر به پایتخت نباشد. خیلی از طراحان هم طراحانی بسیار جوان بودند که اساسا بخش مسابقه «تترا پک» برای کشف این طراحان جوان در نظر گرفته شده بود.
میرزایی سپس به داوران بخش اصلی و تیم تترا پک اشاره نمود و اظهار داشت: افرادی چون امراله فرهادی، سید رضا خلیلی، میترا شاهسوند، مهرزاد دیرین، سید مصطفی سید ابراهیمی داوران بخش اصلی جشنواره و عاصفه پیشرو، روجا دانش، نسیم صادقیان و ریچارد هاروانی داوران بخش تترا پک دو سالانه هستند.
وی بیان کرد: نمایشگاه دوسالانه از ۶ دی ماه افتتاح می شود و تا ۱۶ دی ماه ادامه دارد. ما امسال مراسم اختتامیه و اهدای جوایز را هم در تالار دریای نور هتل استقلال برگزار خواهیم کرد که در روز ۱۳ دی ماه اتفاق می افتد. یکی از دلیلهای آن که ما شکل اختتامیه دو سالانه را تغییر دادیم آن بود که طراحان، تولیدکنندگان و فعالان این حوزه بتوانند در یک محیط مشخص با یکدیگر تعامل کنند.
ایمان آل مظفر، موسس و مدیر مسئول سایت «بسته ها»، متین میرزائی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات، امیر عباسیان به نمایندگی از کار آفرین برتر و چهره ماندگار صنعت و تجارت، امیرهومن محمدی چهره ماندگار صنعت چاپ و کارآفرین برتر و مهرداد ذوالنور مشاور و مدیر امور رسانه در این جلسه حضور داشتند.

منبع: